Skuteczne pozycjonowanie stron – na co zwrócić uwagę?

Skuteczne pozycjonowanie stron w Internecie powinno być priorytetem wszystkich przedsiębiorców. Dzięki promocji firmy w sieci można dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy poszukują konkretnej oferty. Na co zwracać uwagę przy pozycjonowaniu strony?

Linki przychodzące i link building

Linki przychodzące, zwane także „linkami zwrotnymi”, to wszystkie hiperłącza, które prowadzą do Twojej strony z innych źródeł w Internecie. Wszystkie linki zewnętrzne wpływają na miejsce witryny internetowej w wyszukiwarce Google. Linki przychodzące z innych stron świadczą o tym, że treści są chętnie udostępniane przez innych użytkowników, co świadczy o ich wartości. Ilość i jakość linków przychodzących wpływa na autorytet strony, czyli czynnik, który jest bardzo ważny dla algorytmów Google. W celu uzyskania linków przychodzących ze stron zewnętrznych wykorzystuje się link building, czyli różne strategie, które mają za zadanie budowanie profilu linków. Obecnie istnieje wiele metod link buildingu. Wśród nich wyróżniamy m.in. umieszczanie odnośników do strony w katalogach internetowych, dodawanie komentarzy z linkiem na forach i blogach, publikowanie gościnnych artykułów na innych stronach i wpisy w mediach społecznościowych. Powszechne jest również kupowanie masowej ilości linków od właścicieli innych, popularnych stron internetowych. Skuteczne pozycjonowanie stron www nie powinno być jednak oparte na tej metodzie, ponieważ Google może ukarać stronę za nielegalne praktyki.

Skuteczne pozycjonowanie – szybkość strony

W pozycjonowaniu znaczenie ma także szybkość wczytywania strony internetowej po tym, gdy użytkownik kliknie na nią w wynikach wyszukiwania. Ogólna zasada głosi, że im szybsza strona internetowa, tym wyższa może być jej pozycja w Google. Strony, które ładują się w mniej niż trzy sekundy są uważane za szybkie. Może się to jednak różnić w zależności od rodzaju witryny. Na przykład, według rekomendacji Google, sklepy internetowe powinny się wyróżniać jeszcze większą szybkością ładowania niż inne witryn. Jako pożądaną wartość wskazano czas do 2 sekund  Różne typy i rozmiary czcionek mogą nieco spowolnić witrynę, ale jednym z głównych powodów niskiej szybkości strony są nieskompresowane obrazy. Aby przyspieszyć stronę, możemy np. skompresować wszystkie zdjęcia przed wstawieniem ich na witrynę.

Bezpieczeństwo strony i metatagi

Warto zwrócić uwagę na „https” na początku adresu URL naszej strony. W ten sposób Google rozróżnia bezpieczne i niebezpieczne witryny. Oczywiście każdy chce, aby witryna była bezpieczna. HTTP (HyperText Transfer Protocol) to jeden z podstawowych protokołów sieciowych. HTTPS jest bezpieczną wersją tego protokołu i gwarantuje Google, że indeksowane przez niego informacje są bezpieczne dla wyszukiwarki i użytkownika. Aby chronić domenę swojej witryny, potrzebny jest certyfikat SSL. SSL (Secure Socket Layer) to specjalny protokół sieciowy, pozwalający uzyskać bezpieczne połączenie między serwerem a przeglądarką internetową.

Dla wielu osób termin „metatagi” automatycznie kojarzy się z czymś bardzo skomplikowanym. W rzeczywistości konfiguracja metatagów jest prosta, zwłaszcza w przypadku stron stworzonych w WordPress. Pomimo swojej prostoty, metatagi mają znaczący wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Pomagają one określić konkretny cel strony i sprawdzić, czy każdy z jej elementów jest związany z tematem i słowem kluczowym wpisywanym w wyszukiwarkę. Istnieje kilka typów metatagów, które należy wypełnić docelowym słowem kluczowym lub powiązanymi frazami: nagłówki, opisy obrazów, meta opisy podstron i meta title.

Skuteczne pozycjonowanie stron – agencja interaktywna AdShock

Skuteczne pozycjonowanie stron, to jedna z usług, świadczonych przez dobre agencje marketingowe, takie jak AdShock, którą tworzą doświadczeni profesjonaliści. Rozpoczynając współpracę z firmą, można szybko zwiększyć swoje zyski. Już po kilku tygodniach współpracy pozycja Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania będzie znacznie wyższa! Widoczność w wyszukiwarce to nie tylko możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, ale również szansa na zwiększenie zaufania do firmy oraz wzmocnienie swojej marki.