Czy ulotki reklamowe wciąż są skuteczne?

ulotki

Choć dziś media cyfrowe są w czołówce marketingu, nie oznacza to, że inne metody reklamy są nieskuteczne. Na pewno w Twojej skrzynce pocztowej znajdziesz wiele broszur reklamowych, czy też ulotek. Wiele firm wciąż stawia na tę łatwą, prostą i skuteczną metodę dotarcia do ludzi. Oczywiście, pozostawienie ich w skrzynce nie należy do skutecznych pomysłów, choć rozprowadzanie ich na ulicy znacznie zwiększa sukces kampanii. Zatem, czy ulotki są skuteczne w dzisiejszych czasach?

Ulotka reklamowa – czy jest skutecznym narzędziem komunikacji?

Ulotki należą do najczęściej wykorzystywanych materiałów drukowanych w reklamie. Pomimo pojawienia się Internetu, są one nadal bardzo popularne, a liczba drukowanych ulotek na całym świecie stale rośnie. Powód jest prosty, drukowany nośnik nie stracił na skuteczności, wręcz przeciwnie. Wiele firm używa go jako swojej ogólnej strategii komunikacyjnej. Wysoka jakość druku ulotki zwiększa siłę przekazu. Klienci mogą wchodzić w interakcję z drukowanym materiałem, kiedy tylko chcą i w czasie, który im odpowiada. Jest to z całą pewnością widoczna odskocznia od zalewu maili marketingowych zaśmiecających skrzynki odbiorcze każdego dnia. Nieustanny spam powoduje, iż coraz trudniej jest odróżnić Twoją firmę od konkurencji.

Zalety korzystania z ulotek – o jakich warto wiedzieć?

Zastanawiając się nad tym, czy ulotki są skuteczne, warto zatrzymać się przy bogatej ilości zalet. Ten rodzaj reklamy jest bardzo łatwy do przetworzenia przez osobę, która ją otrzymuje. Co więcej, ze względu na swój rozmiar, jeśli odbiorcę zainteresują treści znajdujące się na niej, może ją łatwo przechować, czy zrobić zdjęcie i wysłać do swoich kontaktów, dzięki czemu będą bardziej skuteczne, zwiększając tym samym świadomość o istnieniu firmy wśród potencjalnych klientów. Ulotki są naprawdę wszechstronne. Mogą być używane do niezliczonej ilości celów, umożliwiając m.in.:

  • Dystrybucję wieloma kanałami – ulotki mogą być roznoszone nie tylko na mieście, lecz także przy wejściu do firmy, targach i podobnych im imprezach, czy w samym punkcie sprzedaży lub na poczcie;
  • Uzyskanie wystarczająco jasnego i bezpośredniego przekazu – mogą mu towarzyszyć zdjęcia, kolory i wszystko, co niezbędne, aby ulotka przekonała do siebie potencjalnego odbiorcę. Oczywiście oprócz projektu wizualnego ważne są takie aspekty jak chwytliwe hasło lub fraza, lub oryginalne ilustracje.

Jak stworzyć skuteczną ulotkę reklamową?

Dlaczego niektóre ulotki zachęcają więcej potencjalnych klientów niż inne? To oczywiście, jak zostało już ujęte wcześniej, kwestia odpowiedniego projektu. Dobra ulotka ma trzy kluczowe elementy, a mianowicie:

  • Przekonujący tekst;
  • Atrakcyjną szatę graficzną;
  • Wysoką jakość druku.

Zanim zaprojektowana zostanie ulotka, należy oczywiście określić grupę docelową i jej potrzeby. Ponadto należy ustalić, jaki cel ma zostać osiągnięty. Co powinien zrobić potencjalny klient po przeczytaniu treści? Innymi słowy, jakie jest wezwanie do działania? Klienci patrzą na pierwsze 2 lub 3 linijki ulotki, zanim zdecydują, czy zagłębić się w jej treść. Należy się upewnić, iż nagłówek przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i sprawi, że będą chcieli dowiedzieć się więcej o przedstawianej ofercie. Najlepsze tytuły to krótkie wiadomości, które stanowią wezwanie do działania.

Co więcej, obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. Umieszczone na pierwszej stronie ulotki zdjęcia i obrazy mogą wzmocnić oddziaływanie tekstu. Jeśli firma posiada adres fizyczny, dobrym pomysłem jest dołączenie informacji kontaktowych na odwrocie. Druk nie jest nadmiernie kosztowny, dzięki czemu duże nakłady ulotek można drukować bez konieczności wydawania znacznych kwot pieniędzy, przeznaczając je na dalsze uskutecznianie działań reklamowych. W ich realizacji może pomóc profesjonalna drukarnia w Kielcach, specjalizująca się w projektowaniu i drukowaniu estetycznych i wydajnych pod względem marketingowym ulotek.

Ulotki – czy warto je zastosować w kampanii reklamowej?

Ulotki dobrze sprawdzają się jako samodzielne narzędzia marketingowe. Jeśli jednak chcemy wykorzystać ich pełen potencjał, dobrze, gdy są stosowane w synergii z innymi formami marketingu. Podczas gdy niektórzy klienci zobaczą Twoje treści w sieci, inni skorzystają z możliwości fizycznej interakcji z firmą dzięki schludnym ulotkom, zwiększającym skuteczność całego przedsięwzięcia, jakim jest kampania reklamowa. W takim przypadku drukowanie ulotek stanie się świetnym sposobem dotarcia do całej bazy klientów, zachęcając ich, chociażby do zapoznania się z dalszą częścią oferty dostępnej w Internecie lub wybrania się do firmowego punktu sprzedaży.