Metody poszukiwania pracy
Chociaż portale branżowe obwieściły już czas rynku pracy kandydatów, to jednak nadal pracownik musi szukać pracy, a nie odwrotnie. Warto się do tego przygotować i podejść do sprawy metodycznie.
Skuteczne metody poszukiwania pracy
Metody poszukiwania pracy możemy podzielić na aktywne i pasywne, aktywne to wszystkie te kiedy to kandydat stara się dotrzeć do pracodawcy, natomiast pasywne to na przykład odpowiadanie na ogłoszenia o pracę.
Metody aktywne:
1. Dziś praktycznie każda firma ma już swoją stronę internetową, warto wejść na firmy z branży, która nas interesuje i sprawdzić czy na stronie podany jest mail, formularz kontaktowy, lub co jest coraz częstszą praktyką, formularz rekrutacyjny. Jeśli znajdziemy takowy, warto go wypełnić, ponieważ nawet jeśli nawet w danym momencie pracodawca nie prowadzi naboru, to zgromadzone dane mogą mu posłużyć przy następnej rekrutacji a wtedy praca sama nas znajdzie.
2. Bardzo dobrą metodą jest szukanie pracy przez znajomych.
3. Często na uczelniach i w większych miastach organizowane są targi pracy. Jest to świetne miejsce do zostawienia swojego cv.
4. Kolejnym ważnym krokiem jest kształtowanie swojego wizerunku w sieci. Szukając pracy warto skorzystać z portali branżowych i założyć tam konto, wypełniając przy okazji maksymalnie rzetelnie kwestionariusz dotyczący naszych umiejętności i mocnych stron. Udzielając się na forach branżowych można podyktować z ludźmi z danego sektora i poznać ich i kto wie może zyskać nowego pracodawcę.
Metody pasywne
Oczywiście nadal warto korzystać z tradycyjnych metod poszukiwania pracy, czyli odpowiadać na ogłoszenia o pracę. Warto jednak podkreślić, że aby przebić się w stercie cv, nasza aplikacja musi być naprawdę dobra. Dlatego konieczne jest dobrze napisane cv i list motywacyjny. Ważne aby cv było przejrzyste i czytelne. Zwłaszcza list motywacyjny, powinien odpowiadać na konkretną ofertę pracy, a nie być gotowym tekstem wysyłanym masowo, powielającym informacje z cv oraz z dodatkiem o twoich zaletach, który przesyłasz, każdemu potencjalnemu pracodawcy.