Co to jest content marketing?

Content marketing – czym jest i jakie korzyści przyniesie Twojej firmie

W erze internetu i nowych technologii przedsiębiorcy muszą coraz bardziej starać się o uwagę użytkowników i potencjalnych klientów, a co za tym idzie – już na starcie oferować określony produkt, który będzie przydatny i wartościowy. Obok działań reklamowych, które promują firmę i przedstawiają jej ofertę, warto wdrożyć działania z zakresu marketingu treści, czyli content marketingu. Działania tego rodzaju istniały jeszcze zanim powstała używana dzisiaj nazwa – uważa się, że pierwsze działania content-marketingowe stosowało amerykańskie przedsiębiorstwo John Deere pod koniec XIX wieku. Dotyczyły one stosowania zaawansowanych technologii w rolnictwie i edukowania rolników w tym zakresie poprzez wydawane od 1895 roku pismo The Furrow. Co to content marketing i w jaki sposób można wdrożyć go w firmie? O tym przeczytasz poniżej.

Content marketing – czym jest?

Marketing treści, czyli właśnie content marketing to rodzaj strategii marketingowej, której celem jest tworzenie różnorodnych treści o określonej wartości merytorycznej i informacyjnej dla potencjalnych klientów. To także proces dystrybuowania pociągających treści, które mają przyciągnąć, pozyskać i zaangażować grupę odbiorców konkretnej firmy i tym samym generować zysk. Dzięki content marketingowi możesz pokazać, że znasz swojego odbiorcę, jego potrzeby, jednocześnie udowadniając, że Twoja firma zna się na rzeczy, jest godna zaufania i oferuje usługi na najwyższym poziomie.

 

Właściwie konstruowane treści, zgodne z zasadami skutecznego copywritingu wraz z uwzględnieniem aspektu informacyjnego, a także odpowiedniej promocji i dystrybucji tworzonych treści, pomoże Ci zgromadzić grono lojalnych klientów, którzy będą dobrze postrzegali Twoją firmę oraz chętniej dzielili się opinią z innymi. W content marketingu kluczowe jest utworzenie więzi z klientem i sprawienie, aby to właśnie Twoja firma była dla niego źródłem rzetelnych informacji.

 

Content marketing przykłady

Narzędzia content marketingu obejmują zróżnicowane formaty treści, które w zależności od branży i oferowanych produktów lub usług będą się różniły. Jednak najważniejsze dla tej strategii marketingowej są:

  • treści tekstowe – artykuły, wpisy blogowe, specjalistyczne teksty branżowe, opisy produktów,
  • treści graficzne – infografiki, raporty, zdjęcia,
  • materiały multimedialne – e-booki, gry, aplikacje, filmy wideo,
  • fizyczne produkty – gazetki, foldery, ulotki,
  • treści w social mediach – grafiki, memy, blogi oraz vlogi,
  • treści mailingowe – newsletter, foldery, e-magazyny.

Same narzędzia to jednak nie wszystko – aby wartościowe treści dotarły do wybranej grupy docelowej, trzeba zadbać o odpowiednią promocję i dystrybucję oraz optymalizację treści (ang. SEO –  search engine optimization). Ważne jest dobranie kanałów komunikacji do swojej grupy docelowej w taki sposób, aby użytkownicy mogli znaleźć interesujące ich treści w naturalny sposób i bez wysiłku, a zarazem szybko i intuicyjne. W zależności od branży, różne kanały sprawdzą się lepiej lub gorzej. Przykładowo – strona internetowa jest ważna, ale wspomagać ją można za pomocą profilu w odpowiednim dla marki medium społecznościowym. Treści mailingowe są również dobrym sposobem dystrybucji treści, zwłaszcza gdy posiadasz już bazę danych dotychczasowych klientów.

Zatem planowanie skutecznej strategii content marketingowej powinno uwzględniać:

  • poznanie grupy docelowej,
  • zaprojektowanie i stworzenie wysokiej jakości treści w różnych formatach,
  • dystrybucję treści poprzez zróżnicowane kanały komunikacji formy,
  • promocję działalności content marketingowej on-line oraz off-line.

Content marketing – korzyści

Dobrze przeprowadzone działania marketingowe oferują szereg korzyści dla przedsiębiorstwa, które nie ograniczają się tylko do zwiększenia zysków ze sprzedaży. Dzięki budowaniu długoterminowych relacji firma zyskuje szansę budowania wizerunku wiarygodnego eksperta w branży. Ponadto, gdy zgromadzisz już wokół swojej firmy lub marki zaangażowaną społeczność, rozpoznawalność Twojego przedsiębiorstwa znacznie wzrośnie.

 

Jeśli poszukujesz dodatkowych informacji i usług z zakresu tworzenia treści marketingowych, opisów do e-commerce oraz copywritingu, zajrzyj koniecznie na stronę https://contentcloud.pl/.