Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

pozycjonowanie

Jeśli prowadzimy stronę internetową, z pewnością zależy nam na tym, aby była ona jak najlepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Aby to osiągnąć, warto zainteresować się pozycjonowaniem. Czym jest pozycjonowanie i jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google? Oto poradnik dla początkujących.

Pozycjonowanie – co to jest?

Pozycjonowanie to szereg działań mających na celu poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki pozycjonowaniu nasza strona może zajmować lepsze miejsca w wynikach wyszukiwania i przyciągać większą liczbę użytkowników. Odpowiednie działania w tym zakresie pomagają zwiększyć ilość ruchu na stronie, co może przyczynić się do wzrostu sprzedaży i poprawy wizerunku marki. Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej? Zanim odpowiemy na to pytanie, warto zapoznać się z działaniem agencji pozycjonowania. Jak działa pozycjonowanie? Pozycjonowanie opiera się na algorytmie Google, który określa, jakie miejsce w wynikach wyszukiwania zajmuje nasza strona. Algorytm ten bierze pod uwagę wiele czynników, takich jak treść strony, ilość i jakość linków prowadzących do naszej strony, a także wiele innych czynników.

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

Jeśli chcesz sprawdzić, jakie miejsce w wynikach wyszukiwania zajmuje Twoja strona, możesz skorzystać z kilku narzędzi. Oto kilka przydatnych wskazówek.

  1. Narzędzia online

Istnieje wiele narzędzi online, które pozwalają na sprawdzenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest serwis Ahrefs. Wystarczy wpisać adres strony i kliknąć przycisk „Szukaj”. Serwis wyświetli informacje o pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, a także wiele innych przydatnych danych.

  1. Google Analytics

Jeśli używasz narzędzia Google Analytics do monitorowania ruchu na swojej stronie, możesz także sprawdzić pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Wystarczy wybrać sekcję „Kampanie” w panelu narzędzia i przejść do zakładki „Organiczne wyniki wyszukiwania”. W tym miejscu znajdziesz informacje o pozycji swojej strony w wynikach wyszukiwania. Jest to narzędzie darmowe i dostępne dla każdego, kto ma dodany specjalny tag na swojej stronie.

  1. Agencja pozycjonowania

Jeśli nie chcemy na bieżąco monitorować samodzielnie pozycji witryny, warto znaleźć dobrą agencję od pozycjonowania. Jej pracownicy będą mogli wówczas nie tylko sprawdzić aktualną pozycję, ale też doradzić w kwestii zwiększenia pozycji strony internetowej. 

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google? Dodatkowe informacje

Możemy jeszcze użyć popularnego Google Search Console. To bezpłatne narzędzie dla webmasterów, które umożliwia śledzenie wyników wyszukiwania i analizę ruchu na stronie internetowej. Można w nim znaleźć wiele przydatnych informacji na temat witryny, takich jak ilość wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania, ilość kliknięć na witrynę oraz średni czas spędzony na stronie przez użytkowników.

Aby zacząć korzystać z Google Search Console, należy założyć konto i dodać swoją witrynę internetową. Następnie należy zweryfikować swoją własność, co można zrobić na kilka sposobów, np. poprzez dodanie specjalnego kodu do kodu strony lub przez skorzystanie z pliku HTML, którą umieszczamy na serwerze.

Po weryfikacji własności można przejść do analizy wyników wyszukiwania. W Google Search Console znajduje się zakładka „Wyniki wyszukiwania”, gdzie można zobaczyć raporty dotyczące wyników wyszukiwania dla witryny. Można tam znaleźć informacje o pozycjonowaniu, ilości wyświetleń strony, ilości kliknięć na witrynę, średnim czasie spędzonym na stronie oraz wiele innych przydatnych danych.

Jak korzystać z Ahrefs?

Wcześniej wspomnieliśmy o narzędziu online — Ahrefs. Jest ono bardzo popularne wśród specjalistów SEO i chętnie korzystają z niego agencje pozycjonowania.  Aby skorzystać z Ahrefs, należy założyć konto i dodać swoją witrynę internetową. Następnie można przejść do analizy pozycjonowania, która umożliwia sprawdzenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania na różne słowa kluczowe.