Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
Jeśli prowadzimy stronę internetową, z pewnością zależy nam na tym, aby była ona jak najlepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Aby to osiągnąć, warto zainteresować się pozycjonowaniem. Czym jest pozycjonowanie i jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google? Oto poradnik dla początkujących.
Pozycjonowanie – co to jest?
Pozycjonowanie to szereg działań mających na celu poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki pozycjonowaniu nasza strona może zajmować lepsze miejsca w wynikach wyszukiwania i przyciągać większą liczbę użytkowników. Odpowiednie działania w tym zakresie pomagają zwiększyć ilość ruchu na stronie, co może przyczynić się do wzrostu sprzedaży i poprawy wizerunku marki. Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej? Zanim odpowiemy na to pytanie, warto zapoznać się z działaniem agencji pozycjonowania. Jak działa pozycjonowanie? Pozycjonowanie opiera się na algorytmie Google, który określa, jakie miejsce w wynikach wyszukiwania zajmuje nasza strona. Algorytm ten bierze pod uwagę wiele czynników, takich jak treść strony, ilość i jakość linków prowadzących do naszej strony, a także wiele innych czynników.
Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
Jeśli chcesz sprawdzić, jakie miejsce w wynikach wyszukiwania zajmuje Twoja strona, możesz skorzystać z kilku narzędzi. Oto kilka przydatnych wskazówek.
- Narzędzia online
Istnieje wiele narzędzi online, które pozwalają na sprawdzenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest serwis Ahrefs. Wystarczy wpisać adres strony i kliknąć przycisk „Szukaj”. Serwis wyświetli informacje o pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, a także wiele innych przydatnych danych.
- Google Analytics
Jeśli używasz narzędzia Google Analytics do monitorowania ruchu na swojej stronie, możesz także sprawdzić pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Wystarczy wybrać sekcję „Kampanie” w panelu narzędzia i przejść do zakładki „Organiczne wyniki wyszukiwania”. W tym miejscu znajdziesz informacje o pozycji swojej strony w wynikach wyszukiwania. Jest to narzędzie darmowe i dostępne dla każdego, kto ma dodany specjalny tag na swojej stronie.
- Agencja pozycjonowania
Jeśli nie chcemy na bieżąco monitorować samodzielnie pozycji witryny, warto znaleźć dobrą agencję od pozycjonowania. Jej pracownicy będą mogli wówczas nie tylko sprawdzić aktualną pozycję, ale też doradzić w kwestii zwiększenia pozycji strony internetowej.
Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google? Dodatkowe informacje
Możemy jeszcze użyć popularnego Google Search Console. To bezpłatne narzędzie dla webmasterów, które umożliwia śledzenie wyników wyszukiwania i analizę ruchu na stronie internetowej. Można w nim znaleźć wiele przydatnych informacji na temat witryny, takich jak ilość wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania, ilość kliknięć na witrynę oraz średni czas spędzony na stronie przez użytkowników.
Aby zacząć korzystać z Google Search Console, należy założyć konto i dodać swoją witrynę internetową. Następnie należy zweryfikować swoją własność, co można zrobić na kilka sposobów, np. poprzez dodanie specjalnego kodu do kodu strony lub przez skorzystanie z pliku HTML, którą umieszczamy na serwerze.
Po weryfikacji własności można przejść do analizy wyników wyszukiwania. W Google Search Console znajduje się zakładka „Wyniki wyszukiwania”, gdzie można zobaczyć raporty dotyczące wyników wyszukiwania dla witryny. Można tam znaleźć informacje o pozycjonowaniu, ilości wyświetleń strony, ilości kliknięć na witrynę, średnim czasie spędzonym na stronie oraz wiele innych przydatnych danych.
Jak korzystać z Ahrefs?
Wcześniej wspomnieliśmy o narzędziu online — Ahrefs. Jest ono bardzo popularne wśród specjalistów SEO i chętnie korzystają z niego agencje pozycjonowania. Aby skorzystać z Ahrefs, należy założyć konto i dodać swoją witrynę internetową. Następnie można przejść do analizy pozycjonowania, która umożliwia sprawdzenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania na różne słowa kluczowe.