Praca wirtualnej asystentki – na czym polega?

Pandemia koronawirusa spowodowała, że znaczną część życia przenieśliśmy do sieci. Nie tylko pracujemy zdalnie, ale także uczymy się, uczęszczamy na lekcję tańca czy gry na gitarze, a nawet spotykamy się ze znajomymi. I to wszystko za pośrednictwem Internetu. Nic więc dziwnego, że powstają nowe zawody, w których pracę wykonuje się tylko i wyłącznie zdalnie. Jednym z nich jest wirtualna asystentka. I choć zawód ten powstał kilka lat temu, teraz stał się szczególnie popularny. Na czym polega praca wirtualnej asystentki?

Kim jest wirtualna asystentka?

Warto wiedzieć, że wirtualna asystentka nie różni się znacząco od zwykłej asystentki, która codziennie dojeżdża do biura. Różnica polega jedynie na tym, że swoją pracę wykonuje w domu, kawiarni czy gdziekolwiek zechce, choćby nawet na drugim końcu świata. Zwykle jest to osoba prowadząca własną działalność gospodarczą lub pracująca na umowach o dzieło. Zakres usług wirtualnej asystentki jest bardzo szeroki – od najprostszych czynności biurowych, aż po programowanie. Jeżeli szukasz kogoś, kto może Ci w prowadzeniu biznesu, skorzystaj z oferty zdalnej asysty. Jedyne, co musisz zrobić, to dokładnie określić swoje potrzeby.

Usługi administracyjne

Podstawowymi usługami, które świadczą takie asystentki, są czynności administracyjne, to znaczy zarządzanie kalendarzem spotkań, prowadzenie rozmów z klientami i negocjacji z dostawcami, zamawianie artykułów biurowych czy też kontakt z biurem rachunkowym. Sekretarki zwykle również odpisują na e-maile, wysyłają oferty czy koordynują pracę poszczególnych działów. Wszystko zależy od potrzeb klienta. Wirtualna asystentka wykonuje swoje zadania przy użyciu nowoczesnych programów i aplikacji, które pomagają uporządkować harmonogramy i plany.

Usługi marketingowe

Kolejną dziedziną, w której specjalizują się wirtualne asystentki, jest szeroko pojęty marketing. Jeżeli zależy Ci na osobie, która rozkręci Twoją stronę internetową, zajmie się reklamą czy jej pozycjonowaniem, to dobrze trafiłeś. Praca wirtualnej asystentki to także prowadzenie mediów społecznościowych, wykonywanie grafik, a nawet pisanie tekstów. Osoba taka wie, co zrobić, żeby pozyskać klientów. Wie, jak pisać posty i teksty tak, aby docierały one do szerokiego grona odbiorców. Przygotuje dla Ciebie cały plan marketingowo-sprzedażowy, który pomoże Twojej marce rozwinąć skrzydła. Jeśli nie masz czasu lub chęc,i aby zajmować się stroną internetową czy Facebookiem, oddaj to w ręce doświadczonej wirtualnej asystentki.

Inne usługi

Wiele wirtualnych asystentek zajmuje się także stronami www. To znaczy, są one w stanie zrobić stronę internetową dopasowaną do Twoich potrzeb oraz nią zarządzać. Pamiętaj, że strona internetowa to wizytówka każdej firmy, dlatego warto w nią zainwestować. Doświadczona asystentka skutecznie przeprowadzi Cię przez cały proces jej tworzenia.

Niektóre z asystentek zajmują się także copywritigniem, czyli pisaniem tekstów na zamówienie, a także tłumaczeniem tekstów z różnych języków. To świetne rozwiązanie, jeśli sam nie potrafisz tego robić. Wirtualna asystentka zadba o to, by artykuły były tworzone w oparciu o najwyższe standardy.

Wirtualna asystentka – zalety

Główną zaletą korzystania z usług wirtualnej asystentki jest to, że nie musisz zatrudniać pracownika, a co za tym idzie, płacić za niego składek, organizować dla niego miejsca pracy, a także płacić za dni, w których przebywa na urlopie. Co więcej, korzystanie z takich usług można wrzucić w koszty firmy. Z tego powodu jest to opcja dużo bardziej korzystna finansowo. Dodatkowo, wirtualne asystentki zwykle rozliczają się w systemie minutowym, dlatego możesz być pewny, że płacisz tylko za czas, kiedy faktycznie praca jest wykonywana. Niewątpliwym plusem jest to, że wirtualna asystentka to osoba, która zajmuje się wieloma zagadnieniami – od reklamy po wykonywanie grafik, zatem jest duże prawdopodobieństwo, że jedna osoba będzie w stanie zająć się wieloma różnymi sprawami firmowymi, na które Ty nie masz czasu. Jak widać, warto zdecydować się na taką pomoc, aby móc skoncentrować się na prowadzeniu własnego biznesu.